شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

زنگ تفریح به روش شیمی

آداب معاشرت و پیدا کردن دوست را از فلوئور بیاموزیم که حتی با گازهای نجیب هم پیوند تشکیل می دهد  .

    *  *  *

   از فلوئور یاد نگیریم که با اتم عنصرهای دیگر  پیوند های بسیار محکمی تشکیل می دهد  اما با اتم های همنوع خودش پیوندی  ضعیف برقرار می کند  و به آسانی آب خوردن  از آنها جدا می شود کسی هم جرات ندارد به این عنصر بگوید  آخه فلوئورجان غریب نوازی هم حدی داره!!

 
    *  *  *

یک شیمیست  قبل از اینکه خوابش ببره دعا کرد :

خدایا کاتالیزگری به من عطا بفرما که سرعت پولدار شدنم را چندین برابر کند بعد از اینکه خوابش برد مندلیف دانشمند معروف به خوابش آمد و شیشه حاوی یک ماده را به او داد و گفت : بلند شو که خدا دعایت را اجابت کرد ه و این کاتالیز گر را برایت فرستاده اما یادت باشه که کاتالیزگر سرعت رفت و برگشت را به یک میزان افزایش می ده !!!!!

    *  *  * 

ای کاش آدم ها صداقت را از آمفوتر می آموختند اسید بودن در مقابل باز یا باز بودن در مقابل اسید نه اسید شدن در حضور اسید یا باز شدن نزد باز
 
    *  *  * 
    دعای یک شیمیست :
    *خدایا تمایل زنم به خرید لباس و طلا و ... را به به اندازه واکنش پذیری گازهای نجیب قراربده !
    *بارالها حقوق ماهیانه ام را به اندازه عدد آووگادرو بگردان

    *پروردگارا قانون پایستگی جرم را بر محتویات جیبم حکمفرما کن

    *الهی سرعت مصرف شدن حقوقم را از سرعت زنگ زدن فلزات کمتر کن
    *ای خدای بزرگ مرا درمقابل تهدیدات خانم بچه ها همچون الماس مستحکم بگردان

    *ای معبود من طول عمر مادرزنم را به اندازه طول عمر کمپلکس فعال بگردان


                                           * * *  آمین یا رب العالمین * * * 
نظرات 16 + ارسال نظر
سیده ملاک الفحام پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:35

اون بالاییه من بودم ،

نه ،ایندفعه کامنت پاچه خواری بود، م پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:33

نه ،ایندفعه کامنت پاچه خواری بود، منم از پاچه خواری حالم به هم می خوره

آرش قاسمی رجاء پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:20

سلام به شیمیست های محترم. بازم دعوا باز کی انگلیسی کامنت گذاشته؟؟؟؟؟؟آقا فقط فارسی بنویسید. ندیدید یه بنده خدایی چجوری سنگر رو واگذار کرد دوستان سر مساءل الکی حرص نخورن

سیده ملاک الفحام پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:20

سلام

میگن وقتی که آدم عصبی هستش ، حرف نزنه بهتره ، چون شاید حرف هایی بزنه که لیاقت شخصیتش ( سید بودن ) ، رو نداشته باشه
بنده هر طور که مایل هستم ، با دوستانم شوخی می کنم و این هیچ ربطی به شما نداره ، نگاهی به نظرات این پست بندازین متوجه میشین

در ضمن من درمورد نوشتن منبع مطالبم با دکتر حجتی صحبت کردم، شما لازم نیست که کاسه ی داغ تر از آش بشین !

منظورم از نشریه ی خودمون هم این بود که یعنی همون نشریه ی دانشگاه خودمون بود ! و بنده یکسال و نیم هستش که از نشریه اومدم بیرون و کارم مصاحبه با اساتید بود نه سردبیر نشریه.

درضمن فکر کنم اینجا حال شما گرفته شده که اینجوری حرص می خورید!

ببنید یه مطلب طنز رو به کجا ها کشوندید دکترای ( مثلا حال گیری)

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:55

اولا:هرکسی مشکل داره میتونه به این وبلاگ سر نزنه و ۵دقیقه ش رو جای دیگه بره
دوما:این دکترای که شما دارید قابل افتخار نیست چون حالگیری هنر نیست!!!
سوما:

سیدعباس میراحمدیان پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:37

سلام

1-زمانی که شما مطلب میگذراید روی وبلاگ اسم شما مشخص است حال اگر منبع قید نشود یعنی یا دانشی از شما بوده یا تراوشاتی از ذهن شما پس ذکر منبع مال!یه همچنین زمانی هست پس
2- هرکس اگر روزانه 5 دقیقه وب گردی کرده باشد مخصوصا اگر شیمیست باشد با چنین جملاتی برخورد کرده است
3-من که ندیدم ولی اگه این جملات تو نشریتون چاپ شده باید بگم که خلاقیتم چیز خوبیه
4-برای آن دسته از افراد احتمالی که این مطالب را قبلا ندیده اند راه کار مناسبی دارم تا از کهنه بودن مطالب باخبر شوند
یکی از جملات را در گوگل جستجوکرده و مشاهدات خود را مقایسه کنید
5-آخه یه جوری نوشتید مال نشریه خودمونه که انگار نویسنده اش زیر نظر شما کار کرده نه کپی پیس
6-قرار است مطالب مربوط به شیمی تجزیه یا حداقل شیمی باشد دیگه حداقلش اینه که تازگی داشته باشد - اصلا هیچ کدوم اینا هم که نباشه خوانندگان وبلاگ را دست کم نگیرید
7-بنده حقوق نخوندم ولی دکترای حال گیری دارم

سلام
بر دکتر

سیده ملاک الفحام پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:10

سلام

مرسییی، عید شما هم پیشاپیش مبارک

توی این عید ، از جیب مبارک پدر برای پدر کادو خریدم

انشاء الله روزی بیاد که از جیب خودم براش کادو بخرم

پی نوشت : جیب = پول

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:03

اختیار داریدشرمنده میفرمایید
عیدتونم مبارک سیده خانوم عزیز

سلام
راستی نباید در این عید فرخنده سید ها و سیده ها عیدی بدهند
یا حق

سیده ملاک الفحام پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:58

تار و مارمون کردی رفیق ، با عشقی که به شیمی دارم، اما خداییش این یک رو نشنیده بودم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:52

سلام
من معذرت میخوام. شرمنده اخلاق ورزشیتون شدم میخواستم پایینش بنویسم که میدونم قدیمی و تکراریست!! حالا اینو هدیه میکنم بهتون انشاالله که نشنیدید!!

عناصر گروه آخر جدول تناوبی...!
گازهای نجیب را میگویم
چه ویژگی قشنگی دارند
بی رنگ.بی بو
میل به ترکیب شدن ندارند.کمیاب اند...
بیایید رنگ و بوی مصنوعی نداشته باشیم
تا زمان واکنش اصلی با هیچ عنصر بیگانه ای پیوند نبسته و ترکیب نشویم!
بیایید نجیب باشیم. کمیاب باشیم
حتی اگر جایمان آخرین ردیف جدول مندلیف باشد...
من حتم دارم فلزهای قلیایی که گروه اول اند هیچ ارجعیتی نسبت به گازهای نجیب ندارند


البته ملاک خانوم بعیده که شما اینو نشنیده باشید با این همه عشقی که یه؛شیمی عشق؛دارید

سلام
نکنه این شعر سروده ی خودتونه
یا علی

سیده ملاک الفحام پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:58

آشنا جونم ، ممنون ، انشاء ا... که تو هم موفق باشی گلم

محیا هستم عزیزم با عرض پوزش یادم رفته بود بگم.

ziba پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:05

خیــــــلی بامزه بود

آمیــــــــــــــــــــــن ......

سلام
مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد!!
با آمین خالی کاری درست نمیشه!!!!
در ضمن این دعاها مربوط به شیمیست های مرد میشه
یا علی

سیده ملاک الفحام پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:27

سلام

من که نگفتم خودم سرودم، مال نشریه ی کیمیای خودمونه ، زیاد به ذهن مبارکتون فشار نیارید

در ضمن ، ذکر منبع مال زمانی است که مطلب ، یک مطلب علمی یا خبری باشد و بخواهید از صحت و درستی آن با خبر شوید ، مطلبی که من فرستادم علمی یا خبری نیست !
امری ، فرمایشی ؟

به قول دکتر طالعی : فکر کنم شما حقوق خوندید .

سلام
ملاک جون خودتو ناراحت نکن عزیزم
عزیزم انشاا... همیشه موفق باشی
--------------
سلام
مدیر پاسخ گو لطفا نام آشنای خود رو بنویسید!
یا حق
----------------------
معذرت میخوام فراموش کردم حبیب زاده هستم

سیدعباس میراحمدیان پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:16

سلام
نفرمایید که این مناجات را خودتان سروده اید چون حتی اگر قسم بخورید باورم نمیشه
به جای استاد من خسته شدم انقدر گفتند ذکر منبع مهم است
گذاشتن مطلب روی وبلاگ بدون ذکرمنبع هم از اعتبار وبلاگ می کاهد هم بیانگر مطلبی دیگر است
امیدوارم متوجه شده باشید

سلام
ممنون از روشنگری به حق تان
البته بیان این جملات از قلم من از نفوذ بیشتری برخوردار خواهد بود
امیدوارم متوجه شده باشید!!!!!
یا علی

سیده ملاک الفحام پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:14

سلام

این که تکراریه، خودم تو وبلاگم گذاشته بودمش

سلام
چقدر فاصله است بین عشق شیمی و شیمی عشق
اولی شاعر رو شیمیست میکنه ولی دومی شیمیست و شاعر.
یا علی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:28

مناجات یک شیمیست
کاش حلال یاد تو مرا از ناخالصی های وجودم(مثل غرور و خودخواهی و...)جدا کند و ای کاش بتوانم به همه دنیا بگویم که تو زیباترین حقیقتی هستی که میتوان به ان رسید. وجود نامتناهی تو در هر طیفی پیداست و آنچه که مولکولهای هستی را به هم پیوند میدهد تنها به دلیل عشق پیوستن به توست. ای نور جاوید و ای منبع امید مرا از عشق پیوستن به خودت هیچگاه بی نیاز مکن...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.